22. 8. 2019 VÝSTAVA ZEMĚ ŽIVITELKA 2019

20. 8. 2019 LÍSKOVICE MUZEUM STARÉHO VENKOVA

18. 8. 2019 TOULOVCOVY MAŠTALE

Výlet nám začal deštěm a skončil pořádným pařákem.

Vydali jsme se na “dětský” okruh zahájený na parkovišti ve Vranicích, pokračující po červené značce k dětskému táboru. První řízkovou pauzu jsme si udělali u studánky Džberka. Další cesta nás zavedla do skalního bludiště – děti nadšené, maminky při průlezech už méně – hlavně před myší dírou se utvořila větší fronta s hledáním jiného řešení 🙂 (zvlášť, když děti v myší díře nenávratně zmizely). Výstup stál opravdu za to. Výhled široko, daleko, s krásně modrou oblohou. Poprvé jsme také potkali pár lidí a oproti jiným skalním městům opravdu pohodička, samota… Pustili jsme se podél potoka (s další řízkovou pauzou), který nás zavedl zpátky do Vranic (mech a kapradí jako z pohádky). Okruh dlouhý cca 5 km doporučujeme i rodinám s menšími dětmi (pouze kočárky a odrážedla nechte doma…). S velkou potřebou zmrzliny jsme se ještě zastavili na náměstí v Litomyšli, kde jsme našli prima kavárnu pod zámkem s výbornými palačinkami (slanými i sladkými), zmrzlinou a hlavně KÁVOU. Cesta zpět byla dlouhá – zácpa z Litomyšle do Vysokého Mýta (neděle odpoledne) nás trošku překvapila. Domů jsme si udělali výletní okruh přes Hrochův Týnec, Pardubice, Chlumec n.C. 🙂 Ponaučení – více sledovat dopravní zpravodajství 😀

______________________________________________________________________________

22. 7. 2019 se vydala část členů spolku + přátelé na týdenní pobyt v Antonínově v Jizerských horách. https://cs.wikipedia.org/wiki/Anton%C3%ADnov

Jednalo se převážně o rodiny s dětmi – a dětí s námi bylo opravdu hodně 🙂 Gábinka, Alex, Honzík, Jonášek, Kubík, Ondrášek, Marťas, Míša a Danda. Další členové výpravy z řad dospělích: Jana, Marcela, Lenka, Jaruška, Aleš, Věrka, Milan, Pavel, Andrea a Janina.

Pondělí začalo ubytováním na chatě v Antonínově a rychlým průzkumem okolí – výlet za zmrzlinou, borůvkami a cestou vlakem. První včelí bodnutí…. a první grilování s vosí společností…

Čekání na vlak po 3 km

Úterý už bylo náročnější. Dorazili ostatní odvážlivci a vyrazili jsme do Harrachova na Mumlavské vodopády. Nejmladší účastnici byly 3 roky. Jak se nám už několikrát potvrdilo – Harrachov je velkým cílem turistů na všech jeho krásných místech. U vodopádů bylo narváno…Po návratu na parkoviště se část výpravy odebrala odpočívat na chatu do Antonínova a část se rozjela na Čertovu horu (1020 m) a bobovou dráhu v Harrachově. Výstup na Čertovu horu jsme absolvovali lanovkou a cestu zpět pěšky…Se zbytkem sil jsme ještě sjeli bobovou dráhu…pro děti asi největší zážitek z celého dne…:-) Večer jsme se osvěžili na jezu řeky Kamenice pod chatou. Odvážlivci (jen děti) si i zaplavali….starší osazenstvo s hrůzou namočilo jen palce u nohou… Celý den nás opět urputně pronásledovalo vosí komando….a nesmělo chybět večerní grilování.

Mumlavské vodopády
Čertova hora s čertíkama
Sestup z Čertovy hory

Středa – pěší výlet z Antonínova na Tanvaldský Špičák, cesta nahoru opět lanovkou. Na Špičáku jsme našli pěknou restauraci s vyhlídkou na skále a rozhlednou. Vše řádně odzkoušeno a zadokumentováno. Po náročném sestupu dolů i s nejmenšími účastníky jsme se odměnili studenou malinovkou ve Sněžence, kde měli děti (i dospělí) možnost se vykoupat na malé plážičce u řeky Kamenice. Druhé bodnutí – tentokrát vosa… Na večerním plánování dalších výletů se zrodil super nápad na přivítání čtvrtečního dne ranním výstupem na Špičák….přijímali se i sázky, kdo bude ve 4 hodiny ráno nastoupen před chatou 🙂

Špičák 810 m

Čtvrtek – ranní rozcvička ve 3,45 hodin ve složení 3 statečných – Jana, Janina a Marcela 🙂 Ve 4 hodiny výstup na Špičák – nejdříve po červené, posléze pro úsporu času, po černé sjezdovce….Odměnou po náročném výstupu byl krásný východ slunce … tak jako v pohádce, nejdříve v dáli zakokrhal kohout, začali zpívat ptáci a …bylo venku 🙂 veškeré fotky jsou opět na rajčeti… myslím, že tahle akce v nás zanechala pocit totální závislosti na dalších výletech…

Špičák (rozhledna) za svítání

Po návratu celá chalupa ještě spala…:-) Další program dne se rozdělil na dvě trasy – první DinoPark v Liberci – pro děti na osvěžení v parném létě super volba a druhá parta se vydala na přehradu Josefův Důl. Voda nás zlákala a další zastávkou bylo přírodní koupaliště na řece Jedlové s teplotou vody (pro dospělé asi 10 stupňů, pro děti 30 stupňů….).

přehrada Josefův Důl

V pátek se výprava vydala na vodopády “Jedlové”… https://jedlovy-dul.ceskehory.cz/ Cesta lesem byla v dalším tropickém dni příjemná a došlo opět na vykoupání (jak jinak – děti komplet, dospělí palce u nohou…). Vosí a včelí bodnutí se změnilo na invazi klíšťat…

Sobotní den byl asi nejnáročnější co se km týče. Ráno jsme vyrazili vlakem z Josefova Dolu na Smržovku. Prohlédli jsme si krásný železniční viadukt: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_viadukt_ve_Smr%C5%BEovce a vyrazili jsme po modré na Vyhlídku (678m) s nádhernou podívanou do okolí a čertovou mísou 😉 (nutno podotknout, že kdybychom nezabloudili a nesešli z cesty, na Vyhlídku bychom nenarazili…). Dále jsme pokračovali po žluté do Jiřetína pod Bukovou. Dali si výbornou svíčkovou a prohlédli muzeum výroby hraček (doporučujeme i s malou dílnou pro dětičky i maminky..). Zpět opět vlakem z Jiřetína do Josefova Dola, prohlídka místního hřbitova a hledání hrobu příbuzných (bohužel bez výsledku), doražení posledních sil dětí na venkovní posilovně. Večerní grilování se zvrhlo v souboj titánů v magnetických piškvorkách zakoupených v továrně na dřevěné hračky…

V neděli jsme se všichni rozloučili, vyhnali vosy + vyndali klíšťata a rozjeli se do svých domovů s pocitem nutné potřeby další dovolené 🙂